Ekbackens Kattpensionat

Nyheter som börja gälla från 2023-09-01

Vi kommer att ändra lite på vår logistik från 2023-09-01 så att man betalar direkt med kort. Genom att vi gör den här förändringen så måste vi korta ner tiden när man kan boka i förväg så att betalning/bokning/ändringar/vistelse/avbokning ligger inom 3 månader. Man kommer framledes att kunna boka 3 månader i förväg och vi har redan nu börjat ändra så smått i bokningssystemet.

Nytt är också att vi ändrar incheckning och utcheckningstiden till 15.00-17.00 men behåller in -och utcheckningsdagarna som dom fungerar idag.

Bokningsformuläret kommer att vara stängd vecka 35 då vi arbetar i systemet och öppnar igen den 4/9.

Vi kommer att informera på bokningssidan de veckor vi har helt stängt mellan högsäsongerna – då vi städar & tvättar och har semesterstängt.

Inplanerat nu är:
Semesterstängt mellan 7/9 – 15/10 (återkommande) och stängt 19/11 – 8/12 (städning) samt 20/1 – 11/2 (städning). Datum för stängning kommer variera beroende på när säsonger infaller vilket kommer att informeras på bokningssidan löpande.

Bokningsvillkor

När man bokar plats på Ekbackens Kattpensionat så innebär det att man godkänner våra bokningsvillkor. Det finns ingen lag som ger dig ångerrätt när du bokar hotell eller semesterboende (gäller även för katter). Läs därför avtalsvillkoren noga för att veta vad som gäller när du bokar plats hos oss. 

Nu har vi samma tid för lämning/hämtning så att inte tiderna kan förväxlas och vi samtidigt får en mer sammanhängande dagrutin för våra gäster. För att kunna göra det så måste vi ha olika dagar för lämning och hämtning.

Ändringen innebär att varje rum är "tomt" 24h mellan varje bokad gäst, vilket ger oss god tid att städa och tvätta samt att gästen kan bo kvar ett dygn om det skulle uppstå förseningar. Hämtning måste dock ske senast kl.15.00 dagen efter ordinarie utcheckning.

  • Bokad incheckning: måndag, tisdagar, torsdagar och lördagar.

  • Bokad utcheckning: onsdagar, fredagar och söndagar.

  • Drop-in tid för incheckning & utcheckning: kl. 17.30 - 19.00 (ändras 2023-09-01 till 15.00-17.00)

  • Vi vill att katterna ska vara färdiginstallerade i rummet senast 19.00 respektive hämtade från rummet senast 19.00 (från 2023-09-01 senast 17.00).

  • Vid akut försenad lämning/hämtning, måste man RINGA oss och meddela detta. Vid försenad hämtning blir man debiterad för ett extra dygn och katten/katterna måste hämtas senast kl. 15.00 dagen efter ordinarie utcheckningsdatum. 

  • Ambassadörssviten bokas i första hand till fler än 3 katter och/eller katter som ska vistas under en längre period (1-3 månader).
    1-3 katter som bokas en kortare period i en Ambassadörssvit kan därför vid behov och plats komma att flyttas till en annan boendeform.

BOKNING

  • När du bokar är platsen reserverad fram till 14 dagar före incheckning, sedan gäller bokningen 100% och måste betalas, oavsett längd på vistelsen.

  • Kontakta oss omgående om du inte har fått någon bokningsbekräftelse direkt efter fullständig bokning till angiven e-mailadress. Kontrollera också din skräpkorg. Även om du av någon anledning inte fått någon bokningsbekräftelse vid en fullständig bokning, ligger bokningen med betalningsskyldighet alltid kvar om den inte per e-mail avbokas i tid.

  • Du måste meddela oss om du kommer senare datum för lämning respektive tidigare datum för hämtning - bokat pris är dock det samma.

  • Minsta antal dygn som går att boka är 3 eller 4 nätter under året utom under juni, juli och augusti då minsta antal nätter är 6 eller8 nätter.

  • Du kan boka närmast inpå 2 dagar innan incheckning - behöver du boka närmare inpå incheckningsdatum, ring oss för bokning/bekräftelse.

  • Skarvning (skarva ihop till en hel vistelse) kan du göra själv i bokningsprogrammet för samma rumstyp (tex juniorsvit), för skarvning av olika rumstyper måste du kontakta oss. Vid skarvning/byte av rum under ett bokningstillfälle gäller alltid det högre dygnspriset oavsett hur många dygn som bokas.

  • Om man har fler katter som inte fungerar obehindrat tillsammans hemma, så skall katterna bokas i separat rum - detta för katternas skull.

  •  Vi tar inte emot katter som måste medicineras, eftersom vi byggt så att katterna kan befinna sig på olika höjder i kattrummet.

  • Tänk på att våra lämnings -och hämtningstider är fasta så att du har goda marginaler att passa tiden.

  • Du kan avbetala om du vill, men slutbetalning skall göras senast 14 dagar innan bokat incheckningsdatum (Från 2023-09-01 tillämpas förskottsbetalning).

  • Bokat kattrum skall vara slutbetald 14 dagar före bokat incheckningsdatum: Bankgiro: 258-8812 (Tod Dot AB). Om du bokar plats 14 dagar eller senare före incheckningsdatum skall hela bokningssumman betalas omgående. (Från 2023-09-01 tillämpas förskottsbetalning med kort).

  • Det är bra om du har försäkring på din katt under vistelsen hos oss, men det är inget krav. Vi ersätter inte för eventuella veterinärkostnader, men lägger ut kostnader enligt överenskommelse för en akut insats. De utlägg som vi gör debiteras på bokningen som uppdateras för betalning - vid önskemål, skickas även kvittokopia på utlägg.

OMBOKNING och AVBOKNING
Alla ändringar på redan bokade platser måste göras manuellt av oss - du måste därför maila oss om förändringar.
  • Förkortning på vistelse/datum kan göras senast dag 15 före bokat incheckningsdatum. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa.

  • Förlängning på vistelse/datum kan du göra vid alla tidpunkter om det finns ledig plats. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa. Vid högsäsonger kan det vara svårare att förlänga vistelsen.

  • Avbokning skall göras skriftligen via mail. För att inte bli betalningsskyldig, måste avbokning ske senast dag 15 före bokat incheckningsdatum.

  • Om avbokning sker senare går det inte längre att boka av och du krävs på hela bokningssumman även om katten/katterna inte nyttjar sin bokade plats, (*läs vidare under sjukdom/skada).

  • Summor som är betalda för vistelsen återbetalas alltid om avbokningen skett enligt våra villkor.

  • Att inte betala anses inte som en avbokning.

  • Har du inte avbokat i tid skickas ingen avbokningsbekräftelse eftersom bokningen kvarstår med betalningskrav (*läs vidare under sjukdom/skada).

  • Vid sjukdom/skada där katten avlider och om*veterinärintyg finns för detta - kan betalningskrav upphävas, oavsett tidpunkt för avbokning - kontakta oss för mer information.

SLUTBETALNING
  • Slutgiltig betalning (100% av bokningen) ska vara betald 14 dagar före incheckningsdatum till bokat rum. Bokar du plats 14 dagar eller senare skall hela bokningssumman (100% av bokningen) betalas omgående. (Från 2023-09-01 tillämpas förskottsbetalning)

SJUKDOMAR, STATUS och MEDICINERING
  • Du är skyldig att informera oss, om din katt nyligen har haft eller bär på en smittsam sjukdom.

  • Vi tar endast emot färdigbehandlade, smittfria och skadefria katter.

  • Vi tar inte emot katter som måste medicineras, kontrollera med din veterinär om du kan göra ett uppehåll med medicineringen under kattens vistelse.

  • Katten måste vara vaccinerad mot kattpest och kattsnuva.

  • Hankatter över 1 år måste vara kastrerade.

  • Det är bra om du har försäkring på din katt men det är inget krav. Vi ersätter inte för eventuella veterinärkostnader, men lägger ut kostnader enligt överenskommelse för en akut insats. Vid önskemål, skickas kvittokopia på utlägg hos veterinären.

PRISJUSTERINGAR
Vi reserverar oss för att prisändringar och justeringar kan komma att ske för platser som är bokade innan presenterade ändringar som görs vartannat år. När priser mm justeras, görs detta i augusti och börjar alltid att gälla från den 1 september samma år. Uppdatering skickas till de som har incheckning från den 1 september dvs då nya priser mm börjar gälla. Gamla priser gällde från 2021-09-01 och till 2023-08-31. Nya priser, justeringar och bokningsvillkor gäller från 2023-09-01.