Längre ner på sidan bokar du och kontrollerar tillgängligheten själv i bokningsformuläret (skrolla ner). Bokningsprogrammet uppdateras kontinuerligt.
Incheckning: måndag, tisdag, torsdag och lördag mellan kl. 17.30-19.00 (drop-in).
Utcheckning: onsdag, fredag och söndag mellan kl. 17.30-19.00 (drop-in).
Du kan lämna senare datum eller hämta tidigare datum (gäller ej röda storhelgsdagar) under bokad vistelse - kontakta oss senast 1 dag i förväg.
Katthusen är öppna mellan 17.30 - 19.00 när vi har bokade och inplanerade in -och utcheckningar. Kommer du
tidigare än 17.30 så kan du få vänta eftersom vi kan vara upptagna i ett
kattrum. Vi arbetar endast till kl. 19.00 i katthusen, vi nattar och släcker senare på kvällen.
Vi har samma drop-in tid för incheckning och utcheckning, därav olika dagar för detta enligt ovan.
Minsta antal dygn som går att boka är 3-4 nätter under året utom
under juni, juli och augusti då minsta antal dygn är 6-8 nätter - läs förklaring
Du kan boka närmast inpå 2 dagar innan incheckning - behöver du boka närmare inpå incheckningsdatum, ring oss för bokning.
Du kan boka 12 månader i förväg.
Vi har inga storhelgstillägg eller säsongstillägg - se priser.
Katter från samma familj kan endast bokas i samma rum.
Du måste uppvisa giltigt vaccinationsintyg vid incheckningen.
Vi tar endast emot färdigbehandlade, smittfria och skadefria katter.
Vi tar inte emot katter som måste medicineras. Kontrollera med din veterinär om du kan göra ett medicinuppehåll under kattens vistelse hos oss.
Hankatter över 1 år måste vara kastrerade.
Bokningssystemet räknar automatiskt ut kostnaden oavsett hur många dagar du bokar. Du kan se kostnaden i början av en bokning.
Du kan avboka eller förkorta vistelsen senast dag 15 före bokat incheckningsdatum enligt våra bokningsvillkor.
Bokningen ska vara betald 14 dagar före bokat incheckningsdatum till vårt bankgiro - ange ditt bokningsnummer vid betalning.
Om du har fått en bokningsbekräftelse när du bokade så är din
bokning registrerad, du behöver därför inte dubbelkontrollera med oss
eftersom vi får en kopia av varje registrerad bokning.
Om du inte fått en bokningsbekräftelse har den angivna
mailadressen blivit fel. Bokningen är ändå registrerad och en kopia har
skickats till oss. Kontakta oss så att vi kan korrigera din mailadress
och skicka en kopia på bekräftelsen till dig.
Du kan anlita Husdjurstaxi för att transportera din katt/katter till oss eller hem. Du behöver inte längre boka ett extra dygn för transport till oss. När du anlitar Husdjurstaxi sker transporten dagtid.
Det är stängt för in/utcheckning (öppet för vistelse): Midsommarafton, midsommardagen. Julafton, juldagen, annandag jul. Nyårsafton, nyårsdagen.
Pensionatet är helt stängt större delen av maj då vi storstädar hela pensionatet (Deep cleaning, högtryckstvätt mm).