Ekbackens Kattpensionat

Bokning

  • Längre ner på sidan bokar du och kontrollera tillgängligheten själv i bokningsformuläret (skrolla ner). Bokningsprogrammet uppdateras kontinuerlig.
  • Incheckning: tisdag, torsdag och lördag mellan kl. 17.30-19.00 (drop-in) - läs vår covid-19 information
  • Utcheckning: måndag, onsdag, fredag och söndag mellan kl. 17.30-19.00 (drop-in).
  • Katthusen är öppet mellan 17.30 - 19.00 när vi har bokade och inplanerade in -och utcheckningar. Kommer du tidigare än 17.30 så kan du få vänta eftersom vi kan vara upptagna i ett kattrum. Ring därför inte på dörrklockan före 17.30 om dörren skulle vara låst.
  • Vi har samma drop-in tid för incheckning och utcheckning, därav olika dagar för detta enligt ovan.

  • Du kan alltid lämna senare datum eller hämta tidigare datum inom din bokade period - kontakta oss senast 1 dag i förväg i så fall.

  • Minsta antal dygn som går att boka är 4-5 nätter under året utom under juni, juli och augusti då minsta antal dygn är 8 nätter - läs förklaring

  • Du kan boka närmast inpå 2 dagar innan incheckning - behöver du boka närmare inpå incheckningsdatum, ring oss för bokning.

  • Du kan boka 12 månader i förväg.

  • Vi har inga storhelgstillägg eller säsongstillägg - se priser.
  • Katter från samma familj kan endast bokas i samma rum.
  • Du måste uppvisa giltigt vaccinationsintyg vid incheckningen.
  • Vi tar endast emot färdigbehandlade, smittfria och skadefria katter.
  • Vi tar inte emot katter som måste medicineras. Kontrollera med din veterinär om du kan göra ett medicinuppehåll under kattens vistelse hos oss.
  • Hankatter över 1 år måste vara kastrerade.
  • Bokningssystemet räknar automatiskt ut kostnaden oavsett hur många dagar du bokar. Du kan se kostnaden i början av en bokning.
  • Du kan avboka eller förkorta vistelsen senast 14 dagar före bokat incheckningsdatum enligt våra bokningsvillkor.
  • Bokningen ska vara betald 14 dagar före bokat incheckningsdatum till vårt bankgiro - ange ditt bokningsnummer vid betalning.
  • Om du har fått en bokningsbekräftelse när du bokade så är din bokning registrerad, du behöver därför inte dubbelkontrollera med oss eftersom vi får en kopia av varje registrerad bokning.
  • Om du inte fått en bokningsbekräftelse har den angivna mailadressen blivit fel. Bokningen är ändå registrerad och en kopia har skickats till oss. Kontakta oss så att vi kan korrigera din mailadress och skicka en kopia på bekräftelsen till dig.
  • Du kan anlita Husdjurstaxi för att transportera din katt/katter till oss eller hem. Du behöver inte längre boka ett extra dygn för transport till oss. När du anlitar Husdjurstaxi sker transporten dagtid.
Om du klickar på incheckningsdatum respektive utcheckningsdatum i bokningsformuläret visas automatiskt de valbara dagarna för incheckning (tisdag, torsdag & lördag) och för utcheckning (måndag, onsdag, fredag & söndag). 
När du bokat är katten/katternas rum reserverat till dig och du kan ändra dag för lämning eller hämtning inom bokad period om du vill. Väljer du en annan dag än vad bokningen anger behöver vi veta detta 1 dag innan.
Minsta antal dygn som går att boka är 4-5 nätter under året utom under juni, juli och augusti då minsta antal dygn är 8 nätter. Du kan boka närmast inpå 2 dagar innan incheckning - behöver du boka närmare inpå incheckningsdatum, ring oss för bokning.
Tillgänglighet:
  • GRÖN markering/datum = rum finns ledigt.
  • GRÅ markering/datum = rummet är ej bokningsbart.
  • Observera att det måste finnas GRÖN markering för hela önskad period/datum (ej grått emellan) för att det ska kunna gå att boka.

Kattpensionatet är stängt för lämning & hämtning (öppet för vistelse):
Midsommarafton, midsommardagen.
Julafton, juldagen, annandag jul.
Nyårsafton, nyårsdagen.
Kattpensionatet är helt stängt i Maj (2/5-30/5) då vi storstädar hela pensionatet (Deep cleaning, högtryckstvätt mm).