Ekbackens Kattpensionat

Bokningsvillkor

När man bokar plats på Ekbackens Kattpensionat så innebär det att man godkänner våra bokningsvillkor.

Från och med 2021-09-01 ändras dagar och tider för lämning och hämtning - nu byter vi till samma tid för lämning/hämtning så att inte tiderna kan förväxlas och vi samtidigt får en mer sammanhängande dagrutin för våra gäster. För att kunna göra det så måste vi ha olika dagar för lämning och hämtning.

De nya tiderna kommer att ge hållbarare logistik för oss som driver pensionatet. Ändringen ger oss 24h mellan bokade gäster, vilket ger oss god tid att städa och tvätta samt att gästen kan bo kvar ett dygn (senast 15.00) om det skulle uppstå förseningar.

  • Bokad incheckning: måndag, tisdagar, torsdagar och lördagar.

  • Bokad utcheckning: onsdagar, fredagar och söndagar.

  • Drop-in tid för incheckning & utcheckning: kl. 17.30 - 19.00.

  • Du kan alltid lämna senare datum eller hämta tidigare datum än vad bokningen anger, hör av dig till oss senast 1 dag innan i så fall. Lämning eller hämtning andra datum än vad bokningen anger gäller inte under RÖDA kalenderdagar.

  • Vi vill att katterna ska vara färdiginstallerade i rummet senast 19.00 respektive hämtade från rummet senast 19.00.

  • Vi arbetar endast till kl. 19.00 i katthusen, vi nattar och släcker senare på kvällen.

  • Vet man med sig att man inte kommer att hinna till kl. 19.00 måste man ringa oss och meddela detta. Katten/katterna kan då komma att få lämnas respektives hämtas 15.00 (eller enligt ök) dagen efter. Vid försenad hämtning blir man debiterad för ett extra dygn.

  • Ambassadörssviten bokas i första hand till fler än 3 katter och/eller katter som ska vistas under en längre period (1-3 månader).
    1-3 katter som bokas en kortare period i en Ambassadörssvit kan därför vid behov och plats komma att flyttas till en annan boendeform.

BOKNING

  • Kontakta oss omgående om du inte har fått någon bokningsbekräftelse direkt efter fullständig bokning till angiven e-mailadress. Kontrollera också din skräpkorg. Även om du av någon anledning inte fått någon bokningsbekräftelse vid en fullständig bokning, ligger bokningen med betalningsskyldighet alltid kvar om den inte per e-mail avbokas.

  • Du måste meddela oss om du kommer senare datum för lämning respektive tidigare datum för hämtning - bokat pris är dock det samma.

  • Minsta antal dygn som går att boka är 3-4 nätter under året utom under juni, juli och augusti då minsta antal dygn är 6-7 nätter.

  • Du kan boka närmast inpå 2 dagar innan incheckning - behöver du boka närmare inpå incheckningdatum, ring oss för bokning/bekräftelse. 

  • Skarvning (skarva ihop till en hel vistelse) kan du göra själv i bokningsprogrammet för samma rumstyp (tex juniorsvit), för skarvning av olika rumstyper måste du kontakta oss. Vid skarvning/byte av rum under ett bokningstillfälle gäller alltid det högre dygnspriset oavsett hur många dygn som bokas.

  • Om man har fler katter som inte fungerar obehindrat tillsammans hemma, så skall katterna bokas i separat rum - detta för katternas skull.

  •  Vi tar inte emot katter som måste medicineras, detta då vi byggt så att katterna kan befinna sig på olika höjder i kattrummet.

  • Tänk på att våra lämnings -och hämtningstider är fasta så att du har goda marginaler att passa tiden.

  • Du kan avbetala om du vill, men slutbetalning skall göras senast 14 dagar innan bokat incheckningsdatum.

  • Bokat kattrum skall vara slutbetald 14 dagar före bokat incheckningsdatum: Bankgiro: 258-8812 (Tod Dot AB). Om du bokar plats 14 dagar eller senare före incheckningsdatum skall hela bokningssumman betalas omgående.

OMBOKNING och AVBOKNING
Alla ändringar på redan bokade platser måste göras manuellt av oss - du måste därför maila oss om förändringar.
  • Förkortning på vistelse/datum kan göras senast dag 15 före bokat incheckningsdatum. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa.

  • Förlängning på vistelse/datum kan du göra vid alla tidpunkter om det finns ledig plats. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa. Vid högsäsonger kan det vara svårare att förlänga vistelsen.

  • Avbokning skall göras skriftligen via mail. För att inte bli betalningsskyldig, måste avbokning ske senast dag 15 före bokat incheckningsdatum.

  • Om avbokning sker senare går det inte längre att boka av och du krävs på hela bokningssumman även om katten/katterna inte nyttjar sin bokade plats, (*läs vidare under sjukdom/skada).

  • Om annan sökande ersätter hel/del av försent avbokad vistelse, återbetalas de ombokade datumen med 50%.

  • När vi har fått ett skriftligt önskemål om avbokning och detta har skett i tid, avbokar vi och skickar bekräftelse tillbaka.

  • Summor som är betalda för vistelsen återbetalas alltid om avbokningen skett enligt våra villkor.

  • Att inte betala anses inte som en avbokning.

  • Har du inte avbokat i tid skickas ingen avbokningsbekräftelse eftersom bokningen kvarstår med betalningskrav (*läs vidare under sjukdom/skada).

  • Vid sjukdom/skada där katten avlider och om*veterinärintyg finns för detta - kan betalningskrav upphävas, oavsett tidpunkt för avbokning - kontakta oss för mer information.

SLUTBETALNING
  • Slutgiltig betalning (100% av bokningen) ska vara betald 14 dagar före incheckningsdatum till bokat rum. Bokar du plats 14 dagar eller senare skall hela bokningssumman (100% av bokningen) betalas omgående.

SJUKDOMAR, STATUS och MEDICINERING
  • Du är skyldig att informera oss, om din katt nyligen har haft eller bär på en smittsam sjukdom.

  • Vi tar endast emot färdigbehandlade, smittfria och skadefria katter.

  • Vi tar inte emot katter som måste medicineras, kontrollera med din veterinär om du kan göra ett uppehåll med medicineringen under kattens vistelse.

  • Katten måste vara vaccinerad mot kattpest och kattsnuva.

  • Hankatter över 1 år måste vara kastrerade.

  • Det är bra om du har försäkring på din katt men det är inget krav. Vi ersätter inte för eventuella veterinärkostnader, men lägger ut kostnader enligt överenskommelse för en akut insats. Vid önskemål, skickas kvittokopia på utlägg hos veterinären.

PRISJUSTERINGAR
Vi reserverar oss för att prisändringar och justeringar kan komma att ske för platser som är bokade innan presenterade ändringar. Om priser mm justeras, görs detta i augusti och börjar alltid att gälla från den 1 september samma år. Uppdatering skickas till de som har incheckning från den 1 september dvs då nya priser mm börjar gälla. Gamla priser gällde från 2018-09-01 och till 2021-08-31. Nya priser, justeringar och bokningsvillkor gäller från 2021-09-01.