Bokningsvillkor

När man bokar plats på Ekbackens Kattpensionat så innebär det att man godkänner våra bokningsvillkor. Det finns ingen lag som ger dig ångerrätt när du bokar hotell eller semesterboende (gäller även för katter). Läs därför avtalsvillkoren noga för att veta vad som gäller när du bokar plats hos oss. 
  • Bokad incheckning: måndag, tisdagar, torsdagar och lördagar.

  • Bokad utcheckning: onsdagar, fredagar och söndagar.

  • Drop-in för både incheckning & utcheckning är mellan kl. 15.00 - 17.00. 

  • Vi är mycket noga med tiderna. Andra tider accepteras ENDAST om man anlitar Husdjurstaxi.

  • Katterna ska vara färdiginstallerade i rummet senast 17.00 respektive hämtade från rummet senast 17.00 

  • Efter 17.00 vid bokad utcheckning blir man debiterad för ett nytt dygn. Alla förseningar måste informeras per telefon till oss och katten/katterna måste hämtas allra senast kl. 12.00 dagen efter.

  • Ambassadörssviten bokas i första hand till fler än 3 katter och/eller katter som ska vistas under en längre period (1-3 månader).
    1-3 katter som bokas en kortare period i en Ambassadörssvit kan därför vid behov och plats komma att flyttas till en annan boendeform.

BOKNING

  • När du bokar är platsen reserverad fram till dag 15 före incheckning, sedan går reservationen över till 100% bokning.

  • Kontakta oss omgående om du inte har fått någon bokningsbekräftelse direkt efter fullständig bokning till angiven e-mailadress. Kontrollera också din skräpkorg. 

  • Minsta antal dygn som går att boka är 3 eller 4 nätter under året utom under juni, juli och augusti då minsta antal nätter är 6 eller 8 nätter.

  • Du kan boka närmast inpå 2 dagar innan incheckning - behöver du boka närmare inpå incheckningsdatum, ring oss för bokning/bekräftelse.

  • När du bokar (inom gällande incheckningsdatum-utcheckningsdatum) kan du välja andra datum du vill lämna eller hämta. Meddela i textfältet i bokningsformuläret om du väljer andra dagar/datum för detta. Observera att du INTE kan ändra på detta efter att bokningen är slutförd. Om du inte gör någon ändring/notering om andra datum är vad bokningen visar så gäller bokade incheckning -och utcheckningsdatum enligt slutförd reservation/bokning. Samma drop-in tid (15.00-17.00) gäller alltid och går inte att ändra.

  • Priset är alltid detsamma oavsett vilka datum du lämnar eller hämtar under bokad period.

  • Behöver du längre framförhållning tex för bokad resa, flyg etc. kan du kontakta oss för manuell bokning dvs vi bokar plats åt dig. Observera att manuella bokningar inte går att avboka efteråt.

  • Skarvning (skarva ihop till en hel vistelse) kan du göra själv i bokningsprogrammet för samma rumstyp (tex juniorsvit), för skarvning av olika rumstyper måste du kontakta oss. Vid skarvning/byte av rum under ett bokningstillfälle gäller alltid det högre dygnspriset oavsett hur många dygn som bokas.

  • Om man har fler katter som inte fungerar obehindrat tillsammans hemma, så skall katterna bokas i separat rum - detta för katternas skull.

  •  Vi tar inte emot katter som måste medicineras, eftersom vi byggt så att katterna kan befinna sig på olika höjder i kattrummet.

  • Det är bra om du har försäkring på din katt under vistelsen hos oss, men det är inget krav. Vi ersätter inte för eventuella veterinärkostnader, men lägger ut kostnader enligt överenskommelse för en akut insats. De utlägg som vi gör debiteras på bokningen som uppdateras för betalning - vid önskemål, skickas även kvittokopia på utlägg.

OMBOKNING och AVBOKNING
Alla ändringar på redan bokad plats måste göras manuellt av oss - du måste därför maila oss om förändringar.
  • Förkortning på vistelse/datum kan göras senast dag 15 före bokat incheckningsdatum. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa. Vi behöver också senare dina kontouppgifter för att kunna betala tillbaka summor. 

  • Förlängning på vistelse/datum kan du göra vid alla tidpunkter om det finns ledig plats. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa. Vid högsäsonger kan det vara svårare att förlänga vistelsen.

  • Vid en förlängning, för de dygn som inte redan är betalda med kort, betalar man omgående till vårt bankgiro: 258-8812 (Tod Dot AB) - ange alltid ditt bokningsnummer som referens.

  • Avbokning skall göras skriftligen via mail. Om avbokning sker enligt våra bokningsvillkor skickas en avbokningsbekräftelse till dig, vi kommer även behöva dina kontouppgifter för att kunna betala tillbaka summor.

  • Om avbokning sker senare än dag 15 före bokat incheckningsdatum går det inte längre att boka av och du krävs på hela bokningssumman även om katten/katterna inte nyttjar sin bokade plats,

  • Har du inte avbokat i tid skickas ingen avbokningsbekräftelse eftersom bokningen kvarstår som 100% bokad och inga summor återbetalas. 

  • Summor som är betalda för vistelsen återbetalas alltid om avbokningen skett enligt våra villkor (minus administrationsavgift).

  • Vid avbokning utgår alltid en administrativ kostnad på 500 kr oavsett anledning.

  • Vid sjukdom/skada/dödsfall senare än dag 15 före incheckningsdatum, och om veterinärintyg finns för detta - återbetalas alltid 50% av bokningskostnaden.

SLUTBETALNING
  • Förlängning på redan bokad vistelse måste alltid betalas omgående till vårt bankgiro: 258-8812 (Tod Dot AB) ange ditt bokningsnummer vid betalning.

  • Manuella bokningar (utförda av oss) enligt överenskommelse/uppdrag av dig skall betalas omgående till vårt bankgiro: 258-8812 (Tod Dot AB). Ange alltid ditt bokningsnummer vid betalning. Dessa bokningar går inte att avboka.

SJUKDOMAR, STATUS och MEDICINERING

  • Du är skyldig att informera oss, om din katt nyligen har haft eller bär på en smittsam sjukdom.

  • Vi tar endast emot färdigbehandlade, smittfria och skadefria katter.

  • Vi tar inte emot katter som måste medicineras, kontrollera med din veterinär om du kan göra ett uppehåll med medicineringen under kattens vistelse.

  • Katten måste vara vaccinerad mot kattpest och kattsnuva.

  • Hankatter över 1 år måste vara kastrerade.

  • Det är bra om du har försäkring på din katt men det är inget krav. Vi ersätter inte för eventuella veterinärkostnader, men lägger ut kostnader enligt överenskommelse för en akut insats. Vid önskemål, skickas kvittokopia på utlägg hos veterinären.

PRISJUSTERINGAR
Vi reserverar oss för att prisändringar och justeringar kan komma att ske för platser som är bokade innan presenterade ändringar som görs vartannat år. När priser mm justeras, görs detta i augusti och börjar alltid att gälla från den 1 september samma år oavsett när man bokat. Uppdatering skickas till de som bokat före den 1/9 med incheckning från den 1/9 dvs då nya priser mm börjar gälla. Gamla priser gällde från 2021-09-01 och till 2023-08-31. Nya priser, justeringar och bokningsvillkor gäller från 2023-09-01.