Ekbackens Kattpensionat

Bokningsvillkor

När man bokar plats på vårt kattpensionat så innebär det att man godkänner våra bokningsvillkor.

Från och med 2021-09-01 ändras dagar och tider för lämning och hämtning - nu byter vi till samma tid för lämning/hämtning så att inte tiderna kan förväxlas och vi samtidigt får en mer sammanhängande dagrutin för våra gäster. För att kunna göra det så måste vi ha olika dagar för lämning och hämtning.

Det kan innebära lite mer planering för dig, men de nya tiderna kommer att ge hållbarare logistik för oss som driver pensionatet. Du kan alltid hämta tidigare datum om du vill, bara du informerar oss. Drop-in tiden är dock alltid densamma.

  • Fasta INcheckningsdagar: tisdagar, torsdagar och lördagar.

  • Fasta UTcheckningsdagar: måndagar, onsdagar, fredagar och söndagar.

  • Drop-in tid för incheckning: kl. 17.30 - 19.00

  • Drop-in tid för utcheckning: kl. 17.30 - 19.00

Dagar och tider är förinställt i bokningsprogrammet och går inte att ändra. Vi vill att katterna ska vara färdiginstallerade i rummet mellan 17.30 -  19.00 respektive hämtade från rummet mellan 17.30 - 19.00.

BOKNING
  • Kontakta oss omgående om du inte har fått någon bokningsbekräftelse direkt efter fullständig bokning till angiven e-mailadress. Kontrollera också din skräpkorg. Även om du av någon anledning inte fått någon bokningsbekräftelse vid en fullständig bokning, ligger bokningen med betalningsskyldighet alltid kvar om den inte per e-mail avbokas.

  • Du måste meddela oss om du kommer senare datum för lämning respektive tidigare datum för hämtning - bokat pris är dock det samma.

  • Minsta antal dygn som går att boka är 4-5 nätter under året utom under juni, juli och augusti då minsta antal dygn är 8 nätter.

  • Du kan boka närmast inpå 2 dagar innan incheckning - behöver du boka närmare inpå incheckningdatum, ring oss för bokning/bekräftelse. 

  • Skarvning (skarva ihop till en hel vistelse) kan du göra själv i bokningsprogrammet för samma rumstyp (tex juniorsvit), för skarvning av olika rumstyper måste du kontakta oss.

  • Om man har fler katter som inte fungerar obehindrat tillsammans hemma, så skall katterna bokas i separat rum - detta för katternas skull.

  •  Vi tar inte emot katter som måste medicineras, detta då vi byggt så att katterna kan befinna sig på olika höjder i kattrummet.

  • Tänk på att våra lämnings -och hämtningstider är fasta så att du har goda marginaler att passa tiden.

  • Du kan avbetala om du vill, men slutbetalning skall göras senast 14 dagar innan bokat incheckningsdatum.

  • Bokat kattrum skall vara slutbetald 14 dagar före bokat incheckningsdatum: Bankgiro: 258-8812 (Tod Dot AB). Om du bokar plats 14 dagar eller senare före incheckningsdatum skall hela bokningssumman betalas omgående.

OMBOKNING och AVBOKNING

Alla ändringar på redan bokade platser måste göras manuellt av oss - du måste därför maila oss om förändringar.

  • Förkortning på vistelse/datum kan göras senast 14 dagar före bokat incheckningsdatum. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa.

  • Förlängning på vistelse/datum kan du göra vid alla tidpunkter om det finns ledig plats. En uppdaterad bokningsbekräftelse skickas då till dig med nya datum/summa. Vid högsäsonger kan det vara svårare att förlänga vistelsen.

  • Avbokning skall göras skriftligen (mail) senast 14 dagar före incheckningsdatum. Om avbokning sker senare går det inte längre att boka av och du krävs på hela bokningssumman även om katten/katterna inte nyttjar sin bokade plats (*läs vidare under sjukdom/skada).

  • Att inte betala anses inte som en avbokning. När vi har fått skriftlig information om en avbokning bekräftas detta med ett mail (avbokningsbekräftelse) till dig.

  • Har du inte avbokat i tid skickas ingen avbokningsbekräftelse eftersom bokningen kvarstår med betalningskrav (*läs vidare under sjukdom/skada).

  • Summor som är betalda för vistelsen återbetalas alltid om avbokningen skett enligt våra villkor,

  • Vid sjukdom/skada som gäller katten/katterna och om*veterinärintyg finns för detta - kan betalningskrav upphävas, oavsett tidpunkt för avbokning - kontakta oss för mer information.

SLUTBETALNING
  • Slutgiltig betalning (100% av bokningen) ska vara betald 14 dagar före incheckningsdatum till bokat rum. Bokar du plats 14 dagar eller senare skall hela bokningssumman (100% av bokningen) betalas omgående.

SJUKDOMAR, STATUS och MEDICINERING
  • Du är skyldig att informera oss, om din katt nyligen har haft eller bär på en smittsam sjukdom.

  • Vi tar endast emot färdigbehandlade, smittfria och skadefria katter.

  • Vi tar inte emot katter som måste medicineras, kontrollera med din veterinär om du kan göra ett uppehåll med medicineringen under kattens vistelse.

  • Hankatter över 1 år måste vara kastrerade.

  • Det är bra om du har försäkring på din katt men det är inget krav. Vi ersätter inte för eventuella veterinärkostnader, men lägger ut kostnader enligt överenskommelse för en akut insats. Vid önskemål, skickas kvittokopia på utlägg hos veterinären.

PRISJUSTERINGAR
Vi reserverar oss för att prisändringar och justeringar kan komma att ske för platser som är bokade innan presenterade ändringar. Om priser mm justeras, görs detta i augusti och börjar alltid att gälla från den 1 september samma år. Uppdatering skickas till de som har incheckning från den 1 september dvs då nya priser mm börjar gälla. Gamla priser gällde från 2018-09-01 och till 2021-08-31. Nya priser, justeringar och bokningsvillkor gäller från 2021-09-01.